У чому полягає
робота педагога-організатора?
Вітаю
всіх! Професії педагога-організатора
ніде не навчають, але працювати ним доводиться інколи цілком несподівано. І
навіть в режимі «аврал». Я не знала, що щаслива доля підкине мені, ну дуже
потрібну на той час, роботу педагога-організатора. Я нічого не вміла, але пішла,
бо такими подарунками долі не швиряються!
Мені сказали: «Навчишся!», і я повірила. Я вчуся вже 2 роки. Важко. Але цікаво. Якщо Ви шукаєте роботу, де потрібно дуже багато і швидко рухатися, де потрібно вечорами вигадувати всілякі цікаві квести, вікторини і сценарії, а потім, збираючи докупи дітей, втілювати свої проекти у життя, де потрібно оперативно реагувати на розпорядження методичного кабінету, накази районо – ця робота саме для Вас! Отже, у чому ж полягає робота педагога-організатора? У чому суть, так сказати, роботи педагога-організатора? Ходімо розбиратися детально!
Щойно
влаштувавшись на посаді педагога-організатора,
я спитала у свого керівника – завуча з виховної роботи: «Що мені потрібно
робити?». І вона відповіла: «Пояснити суть
роботи педагога-організатора майже неможливо словами. Щоб зрозуміти, що
робити, потрібно просто пройти через все у режимі «Non-stop». Не переживайте, я Вам допоможу».
Якщо
Вам трапиться такий завуч із виховної роботи – Вам неймовірно пощастило! Він
допоможе, направить, пояснить, скоректує і підтримає. Мені пощастило! Мій
керівник не просто суперовий, вона – професіонал!
Та
лише наприкінці другого року роботи я почала більш-менш повно розуміти, у чому
полягає суть моєї роботи на посту педагога-організатора.
Тому,
ділюся власним досвідом – як я сама розумію, у чому полягає і з чого складається робота педагога-організатора.
По-перше, Вам потрібно ознайомитися з посадовими
обов’язками педагога-організатора:
Орієнтовні посадові обов’язки педагога-організатора
(зб. наказів МО України №23, 1992 р.)
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями здійснює зв'язок, взаємодію педагогічного колективу з
дитячими та юнацькими організаціями в школі, сприяє розвитку у
школярів самодіяльності, навичок самоврядування, утвердженню в
дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності
загальнолюдських цінностей.
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями спільно з педагогічним колективом, батьками,
зацікавленими організаціями та відомствами:
- координує діяльність дитячих та громадських організацій у школі та
поза нею, надає допомогу в організації їхньої роботи, співпрацює з
органами учнівського самоврядування;
- надає допомогу у проведенні організаційно-масової та культурноосвітньої роботи у дитячих та юнацьких організаціях, організації
дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання;
- сприяє впровадженню кращих народних традицій, звичаїв, обрядів,
свят, вихованню поваги до рідної мови, народного танцю, пісню,
музики;
- організує учнівські об’єднання і доброчинні заходи, спрямовані на
виховання милосердя, доброти, людяності та гуманності;
- залучає дітей та підлітків до роботи в гуртках, секціях, клубах,
товариствах за інтересами школи, в позашкільних закладах, за
місцем проживання. Особливу увагу приділяє дітям, схильним до
правопорушень, з неблагополучних сімей;
- приділяє особливу увагу розвитку і задоволенню інтересів,
організації дозвілля молодших школярів, вихованців груп
(зб. наказів МО України №23, 1992 р.)
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями здійснює зв'язок, взаємодію педагогічного колективу з
дитячими та юнацькими організаціями в школі, сприяє розвитку у
школярів самодіяльності, навичок самоврядування, утвердженню в
дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності
загальнолюдських цінностей.
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями спільно з педагогічним колективом, батьками,
зацікавленими організаціями та відомствами:
- координує діяльність дитячих та громадських організацій у школі та
поза нею, надає допомогу в організації їхньої роботи, співпрацює з
органами учнівського самоврядування;
- надає допомогу у проведенні організаційно-масової та культурноосвітньої роботи у дитячих та юнацьких організаціях, організації
дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання;
- сприяє впровадженню кращих народних традицій, звичаїв, обрядів,
свят, вихованню поваги до рідної мови, народного танцю, пісню,
музики;
- організує учнівські об’єднання і доброчинні заходи, спрямовані на
виховання милосердя, доброти, людяності та гуманності;
- залучає дітей та підлітків до роботи в гуртках, секціях, клубах,
товариствах за інтересами школи, в позашкільних закладах, за
місцем проживання. Особливу увагу приділяє дітям, схильним до
правопорушень, з неблагополучних сімей;
- приділяє особливу увагу розвитку і задоволенню інтересів,
організації дозвілля молодших школярів, вихованців груп
Орієнтовна посадова
інструкція педагога-організатора
1. Загальні положення
1.1. Призначення на посаду педагога-організатора та звільнення з неї
здійснюється наказом завідувача відділу (управління) освіти
______________________ за поданням директора освітнього закладу з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України.
1.2. Педагог-організатор безпосередньо підпорядковується
___________________________.
1.3. У процесі своєї діяльності педагог-організатор керується
Конституцією та законами України, постановами Кабінету міністрів
України та наказами міністерства освіти та науки України, органів
управління освітою, іншими нормативними документами, а також
локальними правовими актами освітнього закладу та цією посадовою
інструкцією.
1.4. На період тимчасової відсутності педагог-організатор має бути
замінений ___________________________________.
1.5. Педагог-організатор отримує від адміністрації освітнього закладу
матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного змісту, знайомиться під підпис із відповідними документами.
1.6. Педагог-організатор систематично обмінюється інформацією з
питань, що входять у його компетенцію, з адміністрацією та педагогічними працівниками освітнього закладу
1.7. _______________________________________________.
2. Завдання та обов’язки
Педагог-організатор:
2.1. Планує й організовує позаурочну навчально-виховну роботу з
дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах, за місцем проживання.
2.2. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє
розвитку їхніх здібностей, талантів, навичок самодіяльності,
самоврядування, організації змістовного дозвілля та відпочину.
2.3. Спільно з педагогічним колективом та колективами установ
культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками,
громадськими об’єднаннями, сім’єю розвиває мережу гуртків, секцій,
клубів, об’єднань за інтересами дітей та підлітків.
2.4. Залучає до роботи з дітьми та підлітками кваліфікованих
спеціалістів, працівників науки, культури, мистецтва, спортсменів,
тренерів, студентів, батьків.
2.5. Здійснює зв'язок педагогічного колективу освітньої установи з
дитячими, юнацькими, молодіжними об’єднаннями, організаціями.
2.6. Уживає заходів щодо попередження бездоглядності та
правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну роботу з
педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
2.7. Надає консультативну допомогу батькам, педагогічним
працівникам.
2.8. Бере участь в організації літнього відпочинку й оздоровлення
учнів, вихованців освітніх установ, за місцем проживання.
2.9. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до
принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей.
2.10. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних,
духовних, історичних цінностей України, країни походження, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
2.11. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння,
миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними,
релігійними групами.
2.12. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів,
вихованців, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного
насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим
шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
2.13. Постійно підвищує професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
2.14. ______________________________________________.
3. Права
Педагог-організатор має право:
3.1. За погодженням з адміністрацією закладу вибирати та
використовувати методики навчання та виховання, учбові посібники та матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
3.2. Давати учням обов’язкові до виконання розпорядження, що
стосуються організації занять та дотримання дисципліни. Притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому Статутом та правилами, що діють у закладі.
3.3. Брати участь в управлінні освітнім закладом у порядку,
визначеному Статутом закладу.
3.4. Захищати свою професійну честь та гідність всіма засобами у
межах чинного законодавства.
3.5. Знайомитися зі скаргами та іншими документами. Що містять
оцінку його роботи, давати пояснення стосовно змісту цих документів.
3.6. У межах своєї компетенції повідомляти керівництву освітнього
закладу про всі виявлені недоліки у діяльності закладу та вносити
пропозиції щодо їх усунення.
3.7. Вимагати від керівництва освітнього закладу сприяння у
виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою
інструкцією.
3.8. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.
3.9. Проходити у встановленому порядку атестацію на отримання
чергової кваліфікаційної категорії.
3.10. _______________________________________________.
4. Відповідальність
Педагог-організатор несе відповідальність:
4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових
обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах.
Визначених чинним законодавством України про працю.
4.2. За правопорушення, скоєні у процесі здійснення своєї діяльності,
- у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.3. За завдання матеріальної шкоди – у межах, визначених чинним
цивільним законодавством та законодавством України про працю.
4.4. За реалізацію освітніх та виховних програм у відповідності з
навчальним планом та графіком навчального процесу – згідно Статуту та інших внутрішніх нормативних документів освітнього закладу, а також чинного законодавства про працю.
4.5. За життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу –
у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.6. За неналежне виконання вимог, визначених Статутом та
правилами внутрішнього трудового розпорядку – у межах, визначених
чинним адміністративним законодавством.
4.7. За застосування методів виховання, пов’язаних із фізичним чи
психологічним насильством над особистістю учня – у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
4.8. _______________________________________________.
5. Педагог-організатор повинен знати:
5.1. Основні закономірності особистісного розвитку дітей, підлітків,
молоді, специфіку їх потреб, інтересів, мотивів, ступінь їх задоволення.
5.2. Мету, принципи, зміст, особливості навчально-виховної роботи в
соціальному середовищі, школі, сім’ї, за місцем проживання, у дитячих молодіжних об’єднаннях, угрупованнях, тощо.
5.3. Сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових,
молодіжних об’єднань, рухів, організацій, їх роль, місце у становленні
особистості дитини.
5.4. Ефективні форми й методи навчання та виховання, засади
організації дитячого, молодіжного дозвілля. Спілкування.
5.5. Соціальні, культурні, екологічні, інші умови, нормативне
забезпечення навчально-виховного процесу.
5.6. Закон України «Про освіту», Конвенцію ООН Про права дитини,
інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань
навчання й виховання, основи трудового законодавства.
5.7. Державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в
Україні.
1. Загальні положення
1.1. Призначення на посаду педагога-організатора та звільнення з неї
здійснюється наказом завідувача відділу (управління) освіти
______________________ за поданням директора освітнього закладу з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України.
1.2. Педагог-організатор безпосередньо підпорядковується
___________________________.
1.3. У процесі своєї діяльності педагог-організатор керується
Конституцією та законами України, постановами Кабінету міністрів
України та наказами міністерства освіти та науки України, органів
управління освітою, іншими нормативними документами, а також
локальними правовими актами освітнього закладу та цією посадовою
інструкцією.
1.4. На період тимчасової відсутності педагог-організатор має бути
замінений ___________________________________.
1.5. Педагог-організатор отримує від адміністрації освітнього закладу
матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного змісту, знайомиться під підпис із відповідними документами.
1.6. Педагог-організатор систематично обмінюється інформацією з
питань, що входять у його компетенцію, з адміністрацією та педагогічними працівниками освітнього закладу
1.7. _______________________________________________.
2. Завдання та обов’язки
Педагог-організатор:
2.1. Планує й організовує позаурочну навчально-виховну роботу з
дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах, за місцем проживання.
2.2. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє
розвитку їхніх здібностей, талантів, навичок самодіяльності,
самоврядування, організації змістовного дозвілля та відпочину.
2.3. Спільно з педагогічним колективом та колективами установ
культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками,
громадськими об’єднаннями, сім’єю розвиває мережу гуртків, секцій,
клубів, об’єднань за інтересами дітей та підлітків.
2.4. Залучає до роботи з дітьми та підлітками кваліфікованих
спеціалістів, працівників науки, культури, мистецтва, спортсменів,
тренерів, студентів, батьків.
2.5. Здійснює зв'язок педагогічного колективу освітньої установи з
дитячими, юнацькими, молодіжними об’єднаннями, організаціями.
2.6. Уживає заходів щодо попередження бездоглядності та
правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну роботу з
педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
2.7. Надає консультативну допомогу батькам, педагогічним
працівникам.
2.8. Бере участь в організації літнього відпочинку й оздоровлення
учнів, вихованців освітніх установ, за місцем проживання.
2.9. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до
принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей.
2.10. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних,
духовних, історичних цінностей України, країни походження, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
2.11. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння,
миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними,
релігійними групами.
2.12. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів,
вихованців, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного
насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим
шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
2.13. Постійно підвищує професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
2.14. ______________________________________________.
3. Права
Педагог-організатор має право:
3.1. За погодженням з адміністрацією закладу вибирати та
використовувати методики навчання та виховання, учбові посібники та матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
3.2. Давати учням обов’язкові до виконання розпорядження, що
стосуються організації занять та дотримання дисципліни. Притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому Статутом та правилами, що діють у закладі.
3.3. Брати участь в управлінні освітнім закладом у порядку,
визначеному Статутом закладу.
3.4. Захищати свою професійну честь та гідність всіма засобами у
межах чинного законодавства.
3.5. Знайомитися зі скаргами та іншими документами. Що містять
оцінку його роботи, давати пояснення стосовно змісту цих документів.
3.6. У межах своєї компетенції повідомляти керівництву освітнього
закладу про всі виявлені недоліки у діяльності закладу та вносити
пропозиції щодо їх усунення.
3.7. Вимагати від керівництва освітнього закладу сприяння у
виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою
інструкцією.
3.8. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.
3.9. Проходити у встановленому порядку атестацію на отримання
чергової кваліфікаційної категорії.
3.10. _______________________________________________.
4. Відповідальність
Педагог-організатор несе відповідальність:
4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових
обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах.
Визначених чинним законодавством України про працю.
4.2. За правопорушення, скоєні у процесі здійснення своєї діяльності,
- у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.3. За завдання матеріальної шкоди – у межах, визначених чинним
цивільним законодавством та законодавством України про працю.
4.4. За реалізацію освітніх та виховних програм у відповідності з
навчальним планом та графіком навчального процесу – згідно Статуту та інших внутрішніх нормативних документів освітнього закладу, а також чинного законодавства про працю.
4.5. За життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу –
у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.6. За неналежне виконання вимог, визначених Статутом та
правилами внутрішнього трудового розпорядку – у межах, визначених
чинним адміністративним законодавством.
4.7. За застосування методів виховання, пов’язаних із фізичним чи
психологічним насильством над особистістю учня – у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
4.8. _______________________________________________.
5. Педагог-організатор повинен знати:
5.1. Основні закономірності особистісного розвитку дітей, підлітків,
молоді, специфіку їх потреб, інтересів, мотивів, ступінь їх задоволення.
5.2. Мету, принципи, зміст, особливості навчально-виховної роботи в
соціальному середовищі, школі, сім’ї, за місцем проживання, у дитячих молодіжних об’єднаннях, угрупованнях, тощо.
5.3. Сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових,
молодіжних об’єднань, рухів, організацій, їх роль, місце у становленні
особистості дитини.
5.4. Ефективні форми й методи навчання та виховання, засади
організації дитячого, молодіжного дозвілля. Спілкування.
5.5. Соціальні, культурні, екологічні, інші умови, нормативне
забезпечення навчально-виховного процесу.
5.6. Закон України «Про освіту», Конвенцію ООН Про права дитини,
інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань
навчання й виховання, основи трудового законодавства.
5.7. Державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в
Україні.
6. Кваліфікаційні вимоги
Педагог-організатор вищої категорії має вищу педагогічну
освіту, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості,
досконало володіє ефективними формами, методами організації
позаурочної навчально-виховної роботи, забезпечує високу
результативність, якість своєї праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 8 років.
Педагог-організатор І категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну освіту, виявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре володіє ефективними формами, методами організації позаурочної навчально-виховної роботи, досягає результативності, якості педагогічної праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 5 років.
Педагог організатор ІІ категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну, як виняток, іншу вищу освіту, виявляє достатній
професіоналізм, використовує сучасні форми і методи організації
навчально-виховної роботи, працює продуктивно, відзначається
загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 3 років.
Педагог-організатор має вищу або середню спеціальну освіту,
професійно компетентний, забезпечує нормативні вимоги до організації... (Читайте далі у додатку під статтею)
Педагог-організатор вищої категорії має вищу педагогічну
освіту, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості,
досконало володіє ефективними формами, методами організації
позаурочної навчально-виховної роботи, забезпечує високу
результативність, якість своєї праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 8 років.
Педагог-організатор І категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну освіту, виявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре володіє ефективними формами, методами організації позаурочної навчально-виховної роботи, досягає результативності, якості педагогічної праці, відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 5 років.
Педагог організатор ІІ категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну, як виняток, іншу вищу освіту, виявляє достатній
професіоналізм, використовує сучасні форми і методи організації
навчально-виховної роботи, працює продуктивно, відзначається
загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 3 років.
Педагог-організатор має вищу або середню спеціальну освіту,
професійно компетентний, забезпечує нормативні вимоги до організації... (Читайте далі у додатку під статтею)
По-друге, потрібно завжди мати під рукою таку таблицю, аби не пропустити важливих районних заходів:
Таблиця участі загальноосвітніх навчальних закладів району в районних та обласних конкурсах та акціях (2017-2018 н.р.) (якщо погано видно, таблиця є у додатку внизу цієї сторінки)
Школа
|
Неосяжна моя
– Україно!
|
Київщина
Козацька
|
Моя Україно
|
Моя
Батьківщина - Україна
|
Обери
майбутнє
|
Герої серед
нас
|
Київщина без
корупцій
|
Право очима
дітей
|
Новорічна
композиція
|
«Український
сувенір»
|
«Об’єднаймося
ж,
брати мої!»
|
Сім чудес
Київщини
|
Скарби
рідного краю
|
ІІ семестр
|
Годівничка
|
В об’єктиві
натураліста
|
Гуманіт.
конкурс
«Космічні
фантазії»
|
Безпека
дорожнього
руху – це
життя
|
Охорона праці
очима дітей
|
Юні
екскурсоводи
|
Юний
дослідник
|
Київщина –
мій заповітний край
|
Знай і люби
свій рідний край
|
Весна у
«Київській Русі» (Великдень)
|
«Сокіл»
(«Джура»)
|
Конкурс на кращий суспільно-значущий
проект
|
Як бачите -
обов’язків надзвичайно багато. Але виділимо основні!
Педагог-організатор складає річний план роботи, узгоджений із
загальним виховним планом школи, який складає ЗВР (завуч з виховної роботи). ДИВ. ЗРАЗОК. У свій план він включає все, що планує провести з дітьми у цьому
навчальному році. Ці заходи він планує проводити або самостійно, або у
співпраці із класними керівниками та класоводами. Тут вже Ваша фантазія і Ваші
можливості.
Якщо у школі є традиція – коли
класні керівники проводять заходи «на паралель» класів, то це дуже зручно і
спрощує роботу педагога-організатора майже вдвічі. Тому що Ви підходите до
класного керівника, кажете, який захід наближається (день води, чи тиждень
права, тощо) і просите його організувати і провести чи виховну годину, чи
квест, чи вікторину для, скажімо, якщо це кл.кер. 5-х класів, то для всіх 5-х
класів. Потім відвідуєте цей захід, допомагаєте, якщо потрібно, робите фото,
пишете статтю про проведений захід і розміщуєте на шкільному сайті або
відправляєте звіт у РАЙОНО, якщо вимагається.
На початку року Вам необхідно
допомогти ЗВР або скласти сценарій першого дзвоника, або втілити його у життя:
провести репетицію з тими школярами, яких він Вам доручить. Також попіклуватися
про те, щоб нічого не забути під час проведення заходу: мікрофони, колонки,
стіл (якщо необхідно), прапор, дзвінок, попередити учнів, які виступають, про
відповідний одяг…
Бажано вже на протязі перших 2-ох тижнів
провести збори лідерів учнівського самоврядування (далі ЛУС) для обрання голови
УС школи. Лідери УС школи – це всі старости класів. Можна також запросити на
збори активістів школи – це учні, які хоч і не старости, проте приймають
активну участь у всіх шкільних і районних заходах.
На цих зборах обирається голова УС і його заступник, а
також актив: відповідальний за чистоту у школі, відповідальний за організацію
шкільних молодіжних заходів; також можна створити сектор танцюристів, співаків,
акторів… А можна потім окремо створити талановиту групу, яка й буде вести всі
шкільні свята, вечори, готувати сценки і виступи. То вже на Ваш розсуд. Ви
робите буклет із лідерами і вивішуєте його на
стенд.
Далі Ви орієнтуєтесь згідно свого
плану роботи: проводите заплановані виставки, благочинні заходи, співпрацюєте з
класними керівниками, приймаєте участь у засіданнях районного учнівського самоврядування
(відвідуєте їх разом із головою шкільного УС або його замісником. Якщо ні той,
ні той не може, берете будь-якого активіста школи (7-11 кл), що погодиться).
Там придивляєтесь до колег і вчитесь, що робити. Це не складно.
По ходу роботи можете долучатися
до Всеукраїнських онлайн-проектів, до волонтерської діяльності, організовувати
зустрічі з воїнами, благодійні акції, ярмарки, флешмоби, допомогу пораненим
(хоч і дуже сумно, що ми досі змушені планувати такі заходи!).
Далі не забуваємо порадитися із
дітьми (своїми лідерами УС) щодо того, як ви будете вітати вчителів на День
учителя: оформлення, листівки, стінгазети, відео-вітання, концерт… Готуєте,
репетируєте, проводите.
Далі знов по плану, враховуючи
аврал: накази відділу освіти щодо того чи іншого заходу. Враховуєте оту
таблицю, що я привела на початку статті.
Якщо планується конкурс малюнків
чи фото, звертаєтесь до класних керівників відповідних класів і, бажано за
тиждень-два, даєте їм завдання: 1-2 малюнки (фото) від класу на виставку. Вони
потім Вам приносять, Ви відносите у будинок дитячої творчості, чи туди, де
проводиться цей конкурс.
Проведення лінійок і пам’ятних
заходів теж ляже на Ваші плечі: покладання квітів, вшанування пам’яті героїв і
т.д.
Тижні права, захисту дітей,
довкілля тощо, доцільніше провести у співдружності з класними керівниками і
вчителями-предметниками: вони готують на паралель або у своїх класах виховні
години, квести, уроки.
На районні свята і заходи виступи
готує зазвичай ЗВР, але Ваш святий обов’язок допомагати йому в цьому. Там ви
вже працюєте в парі. Головне – в усьому
радитися із ЗВР і узгоджувати всі міроприємства з ним. «Отсєбятіну» будете
проводити, коли набудете достатньо досвіду і станете професіоналом.
Потім наймасштабнішим святом є
Новий рік. Тут або даєте доручення якомусь класу провести вечір на паралель,
або взвалюєте все на свої плечі (чого робити не раджу – важко!). У нас зазвичай
якийсь клас разом із класним керівником готує святково-конкурсну програму для
певної паралелі класів. Наприклад, 8-А готує і проводить свято для 1-4-х
класів; 9-Б для 5-6-х; 9-В для 7-8-х; 11-і класи для 9-11-х. Сценарії можна
пошукати в інтернеті, чи придумати самому, або зазирнути у поки що малочисельні
мої. Головна порада – програма має бути насичена не виступами, а конкурсами!
За кілька тижнів до свята Нового року педагог-організатор повідомляє класи,
які готуватимуть святкові програми, щоб вони починали підготовку. У цей же час
класних керівників 5-11-х класів просять підготувати по 10 призів від кожного
класу (ручки, брелки, цукерки…), які покладуться у мішок Діду Морозу. Він
роздаватиме їх у конкурсних програмах. Подарунки відповідних класів беруться на
їхній вечір (5-6, 7-8, 9-11). Тісно співпрацюйте з вчителем музики, адже
святкову програму для 1-4-х класів готує якийсь клас, а озвучка (танці і пісні)
– від вчителя музики і його гуртка.
Весь цей час із 1 вересня по 29
грудня (умовно) педагог-організатор паралельно координує порядок на території
школи – розпреділяє територію школи для прибирання між класами і слідкує, аби
класи підтримували чистоту на своїх територіях. Тут Ви тісно співпрацюєте із
завгоспом школи.
І далі робота
педагога-організатора проводиться у тому ж дусі. Всі визначні дати повинні бути
охоплені. Ваше завдання – організувати учнів і класних керівників долучитися до
співпраці на користь школи. І нічого не забути, все врахувати, пам’ятати,
оперативно реагувати… Голова піде обертом, повірте! А ще в кінці року –
пришкільний табір!..
Як би там не було, від Вас
вимагається слідкувати за чистотою території школи, відвідувати збори лідерів
учнівського самоврядування, організовувати шкільні свята (самим або у співпраці
з класними керівниками), благодійні акції, флешмоби, допомагати ЗВР і
слідкувати за порушниками дисципліни. Також щомісяця (або за нагальної потреби)
потрібно збирати обов’язково лідерів УС, планувати роботу на наступний місяць,
згідно з Вашим річним виховним планом.
Те, що я розповіла – лише мала
частка у всій роботі педагога-організатора. Пояснити все до дрібниць неможливо.
Тож мій завуч з виховної роботи права: цей шлях треба пройти поступово протягом
року, крок за кроком. Лише тоді Ви «наб’єте руку» і почнете розуміти, у чому полягає суть роботи
педагога-організатора.
Фінальна порада – ЗАВЖДИ
проговорюйте і узгоджуйте всі свої кроки з завучем з виховної роботи чи
директором. Тісно співпрацюйте з усіма, з ким Ви зможете налагодити контакти.
Прислухайтесь до настанов і порад, будьте уважні, занотовуйте все –
повірте, дуже легко щось забути, коли на голову звалюється 5 і більше наказів!
У деяких школах, знаю, на
педегогів-організаторів лягає весь тягар обов’язків: написання сценаріїв і
проведення заходів. Якщо Ви з такої школи, Вам доведеться важкувато попервах,
зате потім «втягнетеся». Аби подобалося Вам і Вашим вихованцям!
Якщо виникнуть ще якісь
запитання, не соромтесь – пишіть в обговоренні. Я з радістю допоможу, чим
зможу! Пам’ятатйте, я не чарівник, я лише вчуся сама. Я теж почала працювати
педагогом-організатором лише 2 роки тому. Я раджуся із колегами, позичаю ідеї з
інтернету, ділюся своїми наробками. Я маю надзвичайно класного і талановитого
завуча з виховної роботи! І бажаю успіхів і творчого натхнення всім
педагогам-організаторам – початківцям і «бувалим» – у нашій нелегкій, але такій
святковій роботі!
Загалом, в допомогу можете користуватися
матеріалами з мого блогу. Тим більше,
що у сайтбарі там є посилання ще на один блог педагога-організатора, який, на
мою думку, достойний уваги!
Добрий день! Мене цікавить документація по уснівському самоврядуванні, як повиннен бути оформлений протокол засідань, як повинні бути оформленні плани. І чи повинен педагог-організатор вести щоденник?
ВідповістиВидалитиЗараз я наразі не маю на блозі такої документації. Треба пошукати в інтернеті
ВидалитиДуже корисна інформація
ВідповістиВидалитиСкажіть, будь ласка, які Спілки або організації діють у вашій школі та які їхні завдання .
ВідповістиВидалитиНаперед дякую.
Ніяких спілок, крім профспілки, немає. Тільки адміністрація і учнівське самоврядування.
ВидалитиДякую. Дуже цікаві поради. Я працюю тільки рік, чи я повинна вести соціальні паспорти школи та тижні з безпеки життєдіяльності.
ВідповістиВидалитиВітаю Вас! Соціальні паспорти зазвичай у нас веде соціальний педагог, а тижні з безпеки життєдіяльності можна проводити разом із ним або із завучем з виховної роботи. У нас поки так
Видалитина цей рік змінився план роботи педагога організатора?
ВідповістиВидалитиНе дуже. Адже виховні заходи одні і ті ж.
ВидалитиЩойно тільки буду починати свою роботу, дуже страшно! Боюся то дрожи в колінках. Порадьте як з цим впоратись)! Наперед дякую)))
ВідповістиВидалитиВітаю Вас і розумію. Самій було дуже страшно! Проте мені пощастило - у мене дуже професійний і класний завуч! Її порада була така - "Буває все: і вдачі і невдачі. Щоб позбутися страху, треба пройти весь шлях організатора з 1 вересня по останній дзвоник, тільки після першого року роботи стане зрозуміло, у чому полягає сенс роботи". А від себе додам - уважно читайте рекомендації до проведення заходів, навчіться швидко реагувати на зміни і навчіться делегувати класним керівникам чіткі завдання. А ще приєднуйтеся до нашої групи у Фейсбук та питайте поради у "бувалих" організаторів. Вони завжди допоможуть. Успіхів Вам! Це зовсім не страшно, але досить відповідально. Та я вірю, що Ви з цим впораєтесь блискуче!
ВідповістиВидалитиВ мене завуча нема...працюю вже 4 й рік педагогом - організатором. Роблю декорації ,пишу сценарії,пісні, знімаю кліпи...чи стикалися з такою ситуацією що класні керівники ігнорують свої обов'язки? Як ви виходили з цієї ситуації? Моя робота за таким посиланням https://www.facebook.com/groups/1071269672997162/
ВідповістиВидалитиВітаю Вас! Вчителі досить часто намагаютья уникнути всіляких заходів. Я усміхаюсь, жартую, вмовляю, пояснюю. Спрацьовує. Гарний колектив - розуміють, що ці заходи необхідні до виконання. "Нербхідні до виконанн" - ключові слова!
ВидалитиДе з Вами можна контактувати. Є сторінка у фейсбук?
ВідповістиВидалитиМоя група: https://www.facebook.com/groups/sahody/?ref=bookmarks
ВидалитиУ Вас є сторінка у фейсбук?
ВідповістиВидалитиМоя група: https://www.facebook.com/groups/sahody/?ref=bookmarks
ВідповістиВидалитиЯк знайти спільну мову з ЗВР, коли жінка дуже сильно любить владу і командування всім і всіма?)))
ВідповістиВидалитиІ ще одне, чи входить до обов'язків ПО написання виховних планів по школі і звіту з виховної роботи школи за 1, 2 семестр??
На щастя, не знаю. Мій ЗВР - просто супер! А от на минулому місці роботи такою "керівнцею" була директор. Педагоги-організатори просто звільнялися. Остання змирилася і терпіла.
ВидалитиНаписання виховних планів по всій школі - ні. А звіти здаються.
Добрий день! Таке питання. Я вчитель малювання, наш організатор постійно звалює на мене виготовлення декорацій, збір малюнків і оформлення виставок, щось вирізати і клеїти на стенди. При цьому не просить допомогти, а ставить перед фактом.В моїх обов'язках це не прописано.Хто це має робити?
ВідповістиВидалитиДоброго дня. Загалом, якщо у Вас є гурток, то організатор може поручати Вам таку роботу. Співпрацювати потрібно. Хоча, звичайно, потрібно ставитися по людськи, а не перед фактом.
Видалитидякую,цікавий досвід.
ВідповістиВидалитиУ мене немає зауча кому тоді організатор повинен підпорядковуватись?
ВідповістиВидалитиТоді іде співпраця з директорм напряму. І в районо є спеціальна людина, що відповідає за виховний сектор
ВідповістиВидалити